.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار مازندران: باید از ترافیک کلان شهرها الگوگیری کنیم

استاندار مازندران با اشاره به برخي مشكلات ساختاري در ترافيك كلان‌شهرها خواستار الگوگيري از ترافيك تهران و كلان‌شهرها و مهندسي ترافيك در شهرهاي مازندران شد.
به گزارش شمال نیوز، سيد‌محمد كريمي بعد از ظهر امروز در همايش شهرداران استان مازندران زيبا سازي شهرها را نفس كار شهرداران دانست و اظهار داشت: زيباسازي، امور اجتماعي و محيط زيست سه عامل اصلي قضاوت در مورد موفقيت اداره شهر است.
وي با بيان اين نكته كه زيباسازي شهرها هيچ‌گاه و در هيچ فصلي تعطيل نيست، افزود: مازندران در جايگاهي است كه بتواند با داشتن شهرهاي زيبا شرايط تفريح مردم را فراهم كند.
كريمي تصريح كرد: تفاوت الگوي فضاي سبز مازندران با استان‌هاي كويري نكته مهمي است كه بايد مورد توجه شهرداران قرار گيرد.
وي خطاب به شهرداران گفت: براي استفاده از تجربيات ساير شهرداران به ‌ويژه در كلان شهرهاي كشور‌ از آن شهرها بازديد كنيد.
استاندار با اشاره به جايگاه ويژ‌ه مهندسي ترافيك در كشور اظهار داشت: با بهره‌گيري از اين روش، ترافيك كلان شهرهايي چون تهران روان‌سازي شده و اميدواريم با پياده‌سازي اين الگو در مازندران مشكل ترافيك استان برطرف شود.
‌وي زيباسازي، امور اجتماعي و محيط زيست را سه عامل اصلي قضاوت در نگاه اول به شهرها بيان كرد و يادآور شد: در پاكسازي شهرها باید از ظرفيت‌هاي مردمي كمك گرفته شود.
كريمي بر ايجاد و ساماندهي بازارهاي محلي تاكيد كرد و خواستار ساماندهي جدي مشاغل مزاحم و نيمه‌مزاحم با كمك فرمانداران شد.
وي با اشاره به روند رو به رشد جمعيت شهري گفت: همراه با افزايش جمعيت، انتظارات شهروندان نيز رو به پيشرفت است كه ايجاد رفاه نسبي براي مردم كمك و همكاري همه را مي‌طلبد.
استاندار بر فعال كردن بافت فرسوده شهر ساري و خروج ادارات از مركز استان تاكيد كرد و اضافه كرد: به‌ علت كمبود زمين و با حفظ معماري سنتي و اتخاذ تمهيدات لازم يك نقشه جامع و رويكرد جديدي در شهرسازي اعلام شود.
كريمي افزود: اشاعه فرهنگ برج‌سازي در مازندران از جمله الگوهاي جديد شهرسازي است كه با حفظ حريم بناهاي قديمي كه هويت فرهنگي مردم استان است، با كمك دفتر فني استانداري اعمال مي‌‌شود.
مدير كل دفتر شهري استانداري مازندران نيز در اين گردهمايي از اجراي برنامه جامع رايانه‌اي ماده صد در استان خبر داد. سيد‌يونس حسيني گفت: با اجراي اين برنامه اگر هر پرونده‌اي در هر شهري ثبت شود، گزارش مربوطه به آن قابل رويت و پيگيري است.
‌وي با بيان اين مهم كه مازندران نخستين استان در سطح كشور است كه اين برنامه را اجرا مي‌كند، اظهار داشت: با اجراي طرح جامع رايانه‌اي ماده صد، مغايرت‌هاي ساخت و ساز در شهرها مشخص شده و گزارش‌هاي پرونده صد به روز در اختيار همه قرار مي‌گيرد.
مدير كل دفتر شهري استانداري مازندران در پايان از ساخت ۱۷ برنامه رسانه‌اي در خصوص جمع‌آوري زباله و نخاله‌هاي ساختماني در حاشيه‌ جاده‌ها خبر داد و از شهرداران خواست تا در تهيه اين برنامه با صدا و سيما همكاري كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 دي 1387
خیلی سایتتون چرته عامل اصلی ترافیک مازندران را نرارد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.22 seconds.